Publiek Park 2021
Stefaan Dheedene
Hi Story, 2005
EN
For the first edition of Publiek Park in 2021, two pieces from the S.M.A.K. collection were presented in the casino entrance. This space mirrors the entrance of the museum on the other side of the former Festivity palace. The letters of ‘casino’ used to adorn the facade, where the letters of the S.M.A.K. are nowadays installed.
In this double, yellow-hued entrance, Wege by Lois Weinberger and Hi Story by Stefaan Dheedene face each other, similar in size and colour. Hi Story consists of an archetypal, commercial light box with the caption ‘HISTORY’, where the subtle space between ‘HI’ and ‘STORY’ generates a second reading.
Stefaan Dheedene’s (°1975, BE) sculptural ‘situations’ arise out of an artistic process in which he uses, imitates or recombines everyday objects or transforms them into new forms and connections. His specific interest in ‘the aesthetic and political relations between forms is expressed chiefly in installations and sculptures.
For the first edition of Publiek Park in 2021, two pieces from the S.M.A.K. collection were presented in the casino entrance. This space mirrors the entrance of the museum on the other side of the former Festivity palace. The letters of ‘casino’ used to adorn the facade, where the letters of the S.M.A.K. are nowadays installed.
In this double, yellow-hued entrance, Wege by Lois Weinberger and Hi Story by Stefaan Dheedene face each other, similar in size and colour. Hi Story consists of an archetypal, commercial light box with the caption ‘HISTORY’, where the subtle space between ‘HI’ and ‘STORY’ generates a second reading.
Stefaan Dheedene’s (°1975, BE) sculptural ‘situations’ arise out of an artistic process in which he uses, imitates or recombines everyday objects or transforms them into new forms and connections. His specific interest in ‘the aesthetic and political relations between forms is expressed chiefly in installations and sculptures.
NL
Voor de eerste editie van Publiek Park in 2021 werden twee stukken uit de S.M.A.K.-collectie gepresenteerd in de entree van het casino. Deze ruimte weerspiegelt de ingang van het museum aan de andere kant van het voormalige Feestpaleis. De letters van 'casino' sierden vroeger de gevel, waar nu de letters van het S.M.A.K. staan.
In deze dubbele, geelgekleurde ingang staan Wege van Lois Weinberger en Hi Story van Stefaan Dheedene tegenover elkaar, even groot en even kleurig. Hi Story bestaat uit een archetypische, commerciële lichtbak met het opschrift 'HISTORY', waarbij de subtiele ruimte tussen 'HI' en 'STORY' een tweede lezing genereert.
De sculpturale 'situaties' van Stefaan Dheedene (°1975, BE) ontstaan uit een artistiek proces waarin hij alledaagse voorwerpen gebruikt, imiteert of hercombineert of transformeert tot nieuwe vormen en verbanden. Zijn specifieke interesse in 'de esthetische en politieke relaties tussen vormen komt vooral tot uiting in installaties en sculpturen.
Voor de eerste editie van Publiek Park in 2021 werden twee stukken uit de S.M.A.K.-collectie gepresenteerd in de entree van het casino. Deze ruimte weerspiegelt de ingang van het museum aan de andere kant van het voormalige Feestpaleis. De letters van 'casino' sierden vroeger de gevel, waar nu de letters van het S.M.A.K. staan.
In deze dubbele, geelgekleurde ingang staan Wege van Lois Weinberger en Hi Story van Stefaan Dheedene tegenover elkaar, even groot en even kleurig. Hi Story bestaat uit een archetypische, commerciële lichtbak met het opschrift 'HISTORY', waarbij de subtiele ruimte tussen 'HI' en 'STORY' een tweede lezing genereert.
De sculpturale 'situaties' van Stefaan Dheedene (°1975, BE) ontstaan uit een artistiek proces waarin hij alledaagse voorwerpen gebruikt, imiteert of hercombineert of transformeert tot nieuwe vormen en verbanden. Zijn specifieke interesse in 'de esthetische en politieke relaties tussen vormen komt vooral tot uiting in installaties en sculpturen.
Photos by Michiel De Cleene